2013-01-22

JAKT I SKOTTLAND - EN FANTASTISK RESA, DEL 1

Under november månad 2012 fick jag den stora äran att åka på en oförglömlig resa tillsammans med mina arbetskamrater på Fritid & Vildmarksliv. Destinationen var Skottland, närmare bestämt en ö vid namn Jura. Huvudfokus var jakt, men självklart rymde denna resa så otroligt mycket mer än bara så. Det var en nästintill obeskrivlig upplevelse som kommer att stanna djupt i minnet för all framtid. Omgiven av härliga människor, oslagbara vyer och berikad med lärdomar för livet - det är lycka!

Dessa bilder är från vår första dag på ön.

Här blev vi inackorderade vid ankomst - vilket välkomnande! Ett eget rum åt var & en.
JAKT I SKOTTLAND, JURA 2012
Utsikt från huset - tänk att få vakna upp till detta varje morgon!
JAKT I SKOTTLAND, JURA 2012
Skjutgenomgång innan jakten - ja, vissa behövde det kanske mer än andra :-)
JAKT I SKOTTLAND, JURA 2012
Vill ni åka bekvämt - välj Argocat! Typiskt nog inledde vi med en fastkörning (ingen risk för fortkörning i varje fall)...
JAKT I SKOTTLAND, JURA 2012
Fantastiska vyer, sagolikt!
JAKT I SKOTTLAND, JURA 2012
Spaning efter hjort.
JAKT I SKOTTLAND, JURA 2012
We found one! Anna-Lena taggad till tusen inför första ansmygningen.
JAKT I SKOTTLAND, JURA 2012
Det gick utmärkt, grattis!
JAKT I SKOTTLAND, JURA 2012
Johan spanar vidare.
JAKT I SKOTTLAND, JURA 2012
Spanar gör även vår guide. Klockrent kamouflage!
JAKT I SKOTTLAND, JURA 2012
Ståtlig och vacker, herre på täppan.
JAKT I SKOTTLAND, JURA 2012
Så fick även jag chansen att skjuta mitt första vilt. En obeskrivlig känsla. Lagom skakig efteråt, men otroligt nöjd och glad!

   Jag har valt att dela upp denna resa i flera delar, dels eftersom det togs ofantligt många bilder och inte enbart av mig, men också för att mitt ordförråd inte förmår att beskriva denna fantastiska upplevelse med bara några få ord. Mer kommer vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar